HUUMi plahvatuslik hüpe Tartu garaažist maailmaturule Odoo abiga
HUUM alustas garaažiettevõttena, mis asus „kusagil Tartus“ ja valmistas keriseid. Kuid ettevõtte ambitsioon oli edasi kasvada nii garaažist kui ka Tartust. Selleks tuli valida omale ka ERP süsteem, mis ei jääks arengu tarbeks kitsaks, kuid ei tekitaks oma halduse või kulukuse poolt liigset koormust. Valikus olid mitmed tootmisele optimeeritud ERP süsteemid ja Odoo.
Valik tehti Odoo kasuks ja eesmärgiks seati tarkvara abil
kõige lihtsama tarneahela juurutamine, kuid juurutuse käigus toimus ka
ettevõtte plahvatuslik kasv. Kui Odoo juurutamise projekti alguses olid HUUMi
ärimahud ca 1,5 miljonit eurot aastas, siis järgneva 18 kuu jooksul kasvas
ettevõte 10 korda.
Süües kasvab isu - ambitsioon kasvatas ettevõtet ja ettevõte kasv omakorda suurendas ambitsiooni. See tähendas, et alguses planeeritud lihtsale tarneaheale oli vaja juurde tekitada paljusid uusi liidestusi. Õnneks oli algselt tehtud tarkvara valik niivõrd õige ja kasvu soodustav, et puberteedi faasis ei tekkinud kordagi olukorda, kus tarkvara ei oleks firma tormaka arenguga sammu pidanud. Liideti müügitöö koordineerimiseks CRM lahendus ja kliendi tugiprotsesesside halduseks Helpdesk. Need kõik olid Odoo enda moodulid ehk ühtegi püsivat lisakulu ei kaasunud.
Nõnda kasvas HUUM kiiresti välja mitte üksnes garaažist ja Tartust, vaid laieneti Eestist kaugemale. Loodi müügiosakond USA ja Jaapani turu jaoks. Tänu Odoo Multi Company lahendusele ei olnud uute müügiosakondade liitmiseks mingeid lisatarkvarasid – kõik erinevad turud on lokalisatsioonidega kaetud. Lisaks on kõik tehingud 100% automatiseeritud – ei mingit käsitööd oma ettevõtete vahel ostu- ja müügitehingute sooritamiseks. Selle teeb võimalikuks ühisesse andmebaasi integreerimine Odoos.
HUUM-i areng on olnud mõne aasta jooksul märkimisväärne. Võin julgelt väita, et paljuski selle arengu taga on korralikult juurutatud Odoo ERP lahendus. Tootmisjuhina olen suutnud hallata kümnekordse toodangu mahu suurenemise läbi omamaja tootmise ja ka allhangete. Koordineerisin oma tiimi läbi mobiiliäpi ka olukorras, kus arvuti juurde ligipääs puudus.
Täisintegreeritud ERP lahendus on lihtsustanud ka suhtlust klientidega. Odoo karbitootele on sisse ehitatud kliendiportaal koos tellimiskeskkonnaga. See avas HUUMile koheselt uued müügikanalid ja tõhusad viisid klientide ja edasimüüjateks suhtlemiseks. Kõikides seotud ettevõtetes töötab raamatupidamine täies mahus koos korraliku arvete kinnitusringi ja nende digiteerimisega.
Kunas tootmine ja ladustamine toimub Eestis, juurutati kohe alguses kaupade komplekteerimiseks ja väljastuseks digitaalne protsess. Tänu Odoo sisseehitatud skännermoodulile ja mobiilirakendusele oli esmane investeering madal – tuli osta vaid skännerid. Kogu funktsionaalsus oli juba Odoo karbitootes olemas ning igasugused keerukad liidestused välistesse süsteemidesse tundusid kui probleemid kaugest minevikust.
Täiusta ka oma
ettevõtte töövoogu
Ärisektorite vaates katab Odoo
terviklahendusena edukalt kõiki peamiseid sektoreid.